יום שישי, 1 באפריל 2011

REtouch me REtoosh me

יופי ושלמות (בעיקר זו שמוצגת במגזינים) הוא נושא שנוי במחלוקת. יש שיגידו כי הדבר מוערך יתר על המידה ולחילופין ישנם כאלה שבשבילם התעסקות ביופי ואסטטיקה הוא חלק בלתי נפרד מחייהם. אני נמצאת במקום ממש טוב באמצע. מצד אחד אני בזה לכפייתיות הנוראית של מגזינים בכל הקשור לאידיאל יופי, הרי יופי הוא בעיני המתבונן ולכן אני תוהה בכלל מתי מישהו קבע שעורכי המגזינים הם אלה אשר קובעים לנו מה יפה ומה לא. מצד שני, מישהו חייב להיות זה שמלכד לנו לכדי מגזין אחד את מקבץ "הדברים היפים והנכונים" על מנת שנהיה מעודכנים, אני רואה מעשה זה בגדר הצעה בלבד.
בין הדברים הבולטים ביותר בעיני במגזינים הוא הליטוש והריטוש! בצמד המילים האלה אעסוק מעתה ואילך בפרוייקט שלי.
הצורך האובססיבי של מגזינים לרטש כל תמונה ותמונה כבר הפכה למגוחכת. אני מגדירה את הליטושים האלה כ"קורבנות אופנה", כי הרי הליטוש הזה נכפה על הדוגמניות ועל הצלמים ועל עורכי המגזינים בכדי להיות "באופנה" ובעיני הם לא אחרת מאשר קורבנות לאידאלים אשר מוכתבים בחברה של ימינו. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא בפרסומת של ראלף לורן. הדמות המוגזמת הזו אכן נסרקה ממגזין אורגינלי של ווג. לא להאמין שכך מעצב על מציג את המותג שלו.


אל תבינו אותי לא נכון, אני ממש לא מעוניינת לדבר כאן על אנורקסיה או על אי אלו הפרעות אכילה אחרות-נושא זה נלעס כבר מכל הכיוונים.
שימו לב גם לתמונה הזו, אני לא יודעת אם לצחוק או לבכות...


נושא הליטושים והריטושים מרתק גם במובן של יצירת דבר מה מלוטש לכדי רמת הזיוף והטעיית הראייה. ישנו צלם בשםFederico Cabrerra אשר ריטוש מבחינתו הוא כלי עבודה ליצירת רובד נוסף בעבודותיו. את התמונות הללו ראיתי בבלוג"נקודות" של יערה קידר.






סדרת תצולמים נוספת אשר תפסה את מבטי ותפסה גם בצורה הטובה ביותר את האבסורד שבליטוש לקוחה מ LOVE וצולמה על ידי Solve Sundsbo, צלם אשר ריטושים הוא ריטואל אצלו. אלסנדרה אמברוסיו, הדוגמנית אשר מצולמת כאן לא רחוקה מהלראות כך באמת אבל, אין ספק שיש כאן ביקורת נוקבת על המרדף אחר שלמות כאשר ברבי היא מילת המפתח. הנה מקבץ קטן של תמונות מתוך הסדרה המאווווווד גדולה הזו אשר מכילה 24 תצלומים.





סדרת תצלומים זו עוררה בי את ההשראה לעסוק בנושא הליטושים, שהרי אי אפשר להתעלם מהיופי של תצלומים אלו אך מצד שני הן גם קצת מעוררות בחילה. מי נראית כך?
מזכיר לכם מישהיא?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה