יום שבת, 19 במרץ 2011

הידעת?!

הידעת?
*המילה Vogue נרשמה לראשונה בשנת 1571. כפי שעם הזמן אופנות משתנות, כך גם הגדרות של מילים. תחילה, משמעות המילה ניתנה ע"י אינדו-אירופים ומשמעותה הייתה: "to go", כלומר, לזוז, ללכת, לצאת וכדומה. הגרמנים פירשו את המילה כך: "to sway". המילה עברה לאוצר המילים הצרפתי ומשמעותה הייתה: "to sail". מאז המילה הוטמעה במילון הצרפתי, עברה גילגולים רבים ולבסוף ניתנה לה המשמעות: "prevailing fashion", "fashionable things".

*השם "Vogue" ניתן ע"י העורכת הראשונה של המגזין. אישה בשם Josephine Redding. רדינג, שהכירה את מי שעתיד להיות בעלי המגזין טרם החלה לעבוד שם, קיבלה על ידיו משימה- להמציא שם למגזין בהתהוות. רדינג לא ידעה מה עליה לעשות ומיד פנתה למילון. היא החלה לדפדף בו ומצאה שם אשר השביע את רצונה, הלא הוא: Vogue!!!
וכך היה כתוב בהגדרה המילונית (תיאלצו להסתפק בגרסא באנגלית)
“Vogue: Mode or fashion prevalent at any particular time; popular reception, repute, generally used in the phrase ‘in vogue’: as, a particular style of dress was then ‘in vogue’; such opinions are now ‘in vogue.’”

*המגזין שהיה אז שבועי, הכיל גם כתבות בנושא בעלי חיים- הנושא האוהוב על רדינג, שכן, היא לא הייתה חובבת אופנה וממש לא הייתה אנה ווינטור!

*הרוב המוחלט במשרדי ווג דאז היו גברים. בשל כך, היו במגזין הרבה מאוד תכנים הקשורים לעולם הגברי.


כך נראה חדר במשרדי ווג. התמונה משנת 1911


טוב אז כמו שהבטחתי, הנה מספר מגזינים אהובים עליי עם קישורים לאתרים שלהם, פשוט ליחצו על שם המגזין.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה