יום שני, 14 במרץ 2011

האנטומיה של גרייס

אז למה בעצם פיתחתי אובססיה כה גדולה למגיזינים? אחזור להתחלה....
הכל התחיל מהגיליון המדובר של ווג, חודש אוקטובר, שנת 2003, עליו דיברתי בפוסט הקודם. לא היה לי מושג אז מה זה ווג, מלבד השיר של מדונה! מתוך שיעמום מוחלט (וגם משיכה בלתי מוסברת לבלונד הקורן של הגברת פאלטרו והפוני הגזור כהלכה) העיתון פשוט היפנט אותי והתחלתי לדפדף בו וכך מצאתי עצמי מעלעלת במגזין כ3-4 שעות ברצף!




הייתי מוקסמת במיוחד מהצבעים הבוהקים של התמונות המרהיבות אשר צולמו ע"י סטיבן מייזל. הביגוד ה"קרקסי" והצבעים בשיער פשוט היפנטו אותי. כך מצאתי עצמי יום-יום מדפדפת במגזין הספציפי הזה. עד שלא רכשתי לי מגזין נוסף פשוט לא הצלחתי לשחרר! המגזין הלך איתי לכל מקום. לסלון, לשירותים, למיטה ומקומות רבים וטובים. מה שהפנט אותי יותר מכל היה חלק ממשפט אחד פשוט וקליל אשר נכתב על "עמוד השער" של צילומים אלו:
"making fashion fun" (זה באותיות הקטנות).

ואכן כך היה...כיף!! פשוט כיף להתסכל על התמונות הללו וממש אין להן תאריך תפוגה!
התמונה התחתונה, היא זו שהקסימה אותי במיוחד- הרעיון שבחורה ביום יום תלך עם כאלה מחממי ידיים, היה נראה לי אבסורד ומשעשע כאחד! לא היה לי ספק שנגלה בפניי עולם חדש וקסום!




והנה שוב צץ לו מחמם הידיים אשר כבש את ליבי...תראו את הצבע המדהים הזה!!

ככל שהתקדמו להם השנים, כך בקיאותי בתחום המגזינים גדל וכך גם חוסר השליטה ברכישת מגזינים חדשים! נוסף על כך האינטרנט התפתח והפך למקור בלתי נדלה של מידע בכל הקשור למגזינים והתחלתי להכיר את כל הפרצופים של כל השמות העומדים מאחורי התצלומים האהובים עליי כל כך, אשר מופיעים ב-VOGUE ושאר מגזינים בעלי שמות גדולים.

שם אחד שליווה אותי הרבה שנים שייך לאישה שהערצתי יותר מכל והיא ללא ספק אישה מיוחדת במינה: Grace Coddington. אם לא שמעתם עליה, זה הזמן! קודינגטון היא ג'ינג'ית אנרגטית עם דמיון פורה שיכול לקחת אותנו בדפדוף אחד למקומות שנמצאים אי שם, הרחק הרחק בדמיונה. קודינגטון יוצרת סצינות מרתקות אשר שובות אותך ולא נותנות לך מנוח- אתה פשוט מהופנט מהאושר בצבעים, בביגוד, באביזרים, בלוקיישן...מהכל.

הנה היא בתמונה:


קודינגטון יוצרת בהפקות שלה סצינות אשר מכונות "dreamscapes" כלומר סצינות חלומיות. אין מילה מדוייקת יותר לתאר את מה שאישה זו עושה. כאשר קודינגטון והצלמת אנני לייבוביץ' משתפות פעולה (מה שקורה לעיתים קרובות) אשפר לומר שפשוט יוצא קסם. לקודינגטון משיכה בלתי מוסברת לאגדות דיסני וכך כמעט כל שנה ישנה סדרת צילומים יפהפיה המבוססת על סיפורי הדיסני הללו. על מנת שתבינו מדוע אני נמשכת כל כך לתמונות מעוררות ההשראה הללו החלטתי שישנם דברים שהשתיקה יפה להם ואם יורשה לי עוד קלישאה קטנה אז גם תמונה אחת שווה אלף מילים.

ALICE IN WONDERLAND- VOGUE U.S. DECEMBER 2003








HANSEL AND GRETEL- VOGUE U.S. DECEMBER 2009




BEAUTY AND THE BEAST- VOGUE U.S. APRIL 2005






כל התמונות מהאתר style.com.
והנה עוד משהו קטן לשטוף בו את העיניים, וידיאו מאתר הצילומים של עמי ותמי משנת 2009.





בפוסט הבא אספר לכם קצת על ההיסטוריה של המגזינים, מתחום האופנה כמובן...
כיצד הכל התחיל?
מי קבע מה אופנתי ומה לא?
כיצד התפרסם המגזין?
אני יודעת שאתם כבר נורא סקרנים אך תיאלצו לחכות לפוסט הבא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה